Bogen “Damaszener Stahl theorie und praxis”

Fora Inspiration Boghylden Bogen “Damaszener Stahl theorie und praxis”

Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  Torben Peter Behrens 4 år, 5 måneder siden.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

Jeg har for nyligt købt denne bog hjem fra Tyskland, og den kan klart anbefales, også selv om den er på tysk.

Damaszener Stahl, Theorie und Praxis
    Af Gunther Löbach
    51EoHWTB-6L__SL500_AA300_.jpg
    Sprog: Tysk
    ISBN: 978-3-938711-31-6
    Pris: ca. 40 euro
    Bogen er på 173 sider, og delt op i en teori-del med kapitlerne: Typer af damaskstål, Oprindelse og historie, Æstetiske udseende, Mønster i damaskstål, og en praktik-del med: Generelt om praktik, Materialer, Varmekilder, Hjælpemidler, Klargøring af pakken, Essesvejsning, Mosaik, Mangelagsdamask, Vridning, Overflademanipulation, Deformation, Udvikling, Kombinationsmønster, Bearbejdning af damask.
    Bogen er meget godt skrevet, på et forståeligt tysk!?, og rigtig godt illustreret med både fotos og grafik, der er med til at gøre det hele forståeligt. Under gennemgangen af de forskellige punkter er der fakta-bokse med en kort forklaring på fordele og ulemper ved de forskellige ting.
    Man lærer altid noget nyt, når man får en ny bog i hånden, et af de punkter jeg har bidt mærke i, er at han foreslår, at man ved essesvejsning af bl.a. motorsavskæder skal/kan blande boraks og jernspåner i forholdet 1:1, det skulle være med til at fylde de mange små hulrum i kæden ud? Det må prøves ved lejlighed.
    Forfatteren har en hjemmeside: http://www.scorpioDesign.de hvor du også kan se et par eksempler fra bogen.
    Daniel har oplyst, at bogen er ved at blive oversat til engelsk, måske værd at vente på, hvis man hellere vil læse på engelsk.

#5037 Svar

Daniel Claville
    Participant

Har lige hørt fra Gunther at den netop er færdig med at blive trykt på Engelsk
    kan købes her http://www.schifferbooks.com/newschiffer/book_template.php?isbn=9780764342943

men kan sikkert snart købes flere steder

jeg skal have den selv om jeg har den på Tysk i forvejen

Heat it n' Beat it!

#5042 Svar

SAXO.com har den til 288,- kr incl forsendelse.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
Svar til: Bogen “Damaszener Stahl theorie und praxis”

You can use BBCodes to format your content.
Your account can't use Advanced BBCodes, they will be stripped before saving.

Dine informationer: