Det ny Knivblad.

Fora Foreningen Knivbladet Det ny Knivblad.

Dette emne indeholder 25 svar, har 13 stemmer og blev senest opdateret af  Lars Tougaard 4 år, 6 måneder siden.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Forfatter

Peter Hvid Petersen
    Participant

Kære alle
    Tak for de pæne ord, og især tak til Kristian for en dybdegående analyse af bladet 😉 Vi værdsætter kritik meget højt – positiv eller konstruktivt kritisk – og tager den til efterretning.
    Vi tilstræber den positive tone og det inspirerende design, men vi er lidt bundet af det “råmateriale”, der er til rådighed. Det forsøger vi så at få det bedste ud af.
    Jeg håber, du bemærkede klingemagernes navne i billedteksterne på OCC knivene, Kristian.
    Så fortsæt endelig med kommentarer, ønsker, idéer og input til foreningens knivblad. Vi lytter 😉

Med venlig hilsen

Carsten Kümler
    Redaktør Knivbladet

#3650 Svar

Stuart Harvey
    Participant

Jeg kan også kunne give ros herfra også.
    Gennemlæst det hele på en gang, en sjældenhed for mig.

#3651 Svar

Per K. Hansen
    Participant

Kan kun tilslutte mig. Virkelig godt blad 🙂

#3652 Svar

Det ser godt ud, og nu er bladet også online

#3642 Svar

Ja, men så er der da noget at se frem til, når posten kommer i morgen 🙂

#3445 Svar

Blev ikke skuffet, godt gået til bladfolkene!

#3019 Svar

Her lidt positiv kritik af det nye blad
    Forsiden: God billedkomposition, kniven i fokus, muligvis det gyldne snit?, baggrund der fader ud. Koglen i hjørnet giver et hint til, hvad kniven er lavet af. Godt. Forsiden lokker, og billedets professionalitet bærer præg af gennemarbejdert design. Meget godt. Efter at have kigget på billedet et par gange, er det gået op for mig, at koglen vist er klippet ind bagefter. Elegant, for det opdager man ikke lige i første øjekast 🙂
    Indholdsfortegnelse: Let og overskuelig med farvede rubrikker opstillet lodret/vandret. Der står dét, der skal stå. Formandens klumme er også overskuelig. Det kan ellers være svært at komme med alle sine pointer på så lidt plads.
    Knivmagerportrættet: Spændende læsning, piftet op med de farvede rubrikker med anekdoterne. Elegant afsluttet med et fotomosaik af smeden og hans arbejde og omgivelser.
    Billeder fra OCC: Lidt mørke, nr.3 er faktisk ret utydelig. En potentiel fejl; Knivene ligger, så klingemagerens mærke er vendt væk. Dette kan, hvis ikke klingemagerens noteres andetsteds, skabe problemer for klingemageren. Vedkommende får ikke den kredit, der retmæssigt tilkommer dem. Jeg har tænkt en del over, hvorfor fotografen valgte at vende knivene sådan. Sandsynligvis har de vendt mærket væk af hensyn til knivens rene udtryk som jagtkniv.
    Stemningsrapportage: Overskrift hen over knivskæftet – standard. Det lille notits allerøverst, så det bare ligner et sidehoved, det ser rigtig godt ud! Artiklen er let overskuelig med afsnit opdelt af rammende overskrifter. Det giver lyst til at læse!
    Billeder fra Knivtræf i Nord: Gode, lyse, tydelige. Måske en anelse misfarvede af læderbaggrunden.
    Læderfarvningsartikel: Meget spændende læsning! Flot flot stillet op. Vi er godt nok heldige med Carsten Kümler som redaktør og artikelskriver!
    Resten af bladet ligner sig selv, udmærket med en stabil kvalitet.
    Så til redaktionen skal der lyde en stor ros herfra 😀
    Mange hilsner Kristian

#3006 Svar

Og forresten, flot reklame på bagsiden. Det gør sig næsten bedre end et billede af en kniv. Det skyldes især, at reklamen er sat så elegant op.

#2987 Svar

Carsten Kümler
    Participant

Kære alle
    Tak for de pæne ord, og især tak til Kristian for en dybdegående analyse af bladet 😉 Vi værdsætter kritik meget højt – positiv eller konstruktivt kritisk – og tager den til efterretning.
    Vi tilstræber den positive tone og det inspirerende design, men vi er lidt bundet af det “råmateriale”, der er til rådighed. Det forsøger vi så at få det bedste ud af.
    Jeg håber, du bemærkede klingemagernes navne i billedteksterne på OCC knivene, Kristian.
    Så fortsæt endelig med kommentarer, ønsker, idéer og input til foreningens knivblad. Vi lytter 😉

Med venlig hilsen

Carsten Kümler
    Redaktør Knivbladet

#4363 Svar

Lars Tougaard
    Participant

Nr 4 -december 2012
    Tusind tak til redaktionen og bidragsyderne for et fantastik godt blad. Gode reportager,artikler, portræt og kommentar. God orientering og ny spændende faglig inspiration. Og overalt fremragende fotos og lækkert layout. Det er utroligt hvad I har fyldt i det lille blad. Kan næppe gøres meget bedre.
    /Lars T

#4364 Svar

Jeg tilslutter mig koret – FLOT!

Jeg blev især svært inspireret af artiklen om netskæring
    Mon ikke der kommer til at stå jern fra Dem-Bart på ønskelisten til jul.

Dog syntes jeg at det er synd at afslutte artiklen med et billede der er så mørkt, at man næsten ikke kan se det færdige arbejde.
    Men ellers hele vejen igennem fin beretning og beskrivelse af arbejdet.

Fumps up herfra 🙂

#4367 Svar

Er der andre end mig, der endnu ikke har modtaget knivbladet???

#4368 Svar

Finn Thoft Jensen
    Participant

Jeps. Min fætter har heller ikke.

#4369 Svar

Finn Thoft Jensen
    Participant

Han er nemlig ikke medlem 🙂

#4370 Svar

ÅÅÅH den var god Finn, det er jeg, og har været det i mange år, og plejer at få bladet.
    Er der seriøse bud på, hvornår I andre har fået bladet?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
Svar til: Det ny Knivblad.

You can use BBCodes to format your content.
Your account can't use Advanced BBCodes, they will be stripped before saving.

Dine informationer: