Hydraulisk smede presse

Fora Knivmageri Værktøj Hydraulisk smede presse

Dette emne indeholder 50 svar, har 12 stemmer og blev senest opdateret af  Per Mortensen 10 måneder, 1 uge siden.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 51 i alt)
  • Forfatter

Daniel Claville
    Participant

Hej folkens

tak for sidst til dem der også var i Gram.

Jeg har i de sidste 4 år ville bygge en presse og har tænkt og planlagt meget over hvordan og hvorledes den skulle være, har endret mine planer meget drastisk flere gange!

tænkte at jeg ville dele nogle billeder og tanker om projektet med jer herinde også for at holde lidt gang i forumet!

ville egenligt have bygget en H ramme men grundet plads mangel og lidt andre overvejelser er jeg endt med og bygge en C Ramme (samme prensip som Bjarnes som jeg mener en del har set efterhånden)

Den kommer til og have en vandring på 300mm
    og vil kunne trykke 22tons ved 180bar
    og have en top hastighed på ca 40mm i sekundet
    stemplet har en indvendig Diameter på 125mm

Den hydraulik station jeg har købt “brugt” levere 27 l/min og max 180bar og trækkes af en 5,5kW motor (dette er mit max da jeg ikke har mere end 16 amp’s strøm 🙁

Jeg startede med projektet her i går Fredag d. 13. så galt skal det nok gå HAHA!…

startede med af afkorte en cylinder dem jeg har fundet brugt har en vandring på 1,7 meter så var lidt for lang!

null_zpsd1f19fbb.jpg

null_zps344fc726.jpg

null_zpse891b2a4.jpg

null_zps2ee46f59.jpg

Det er blevet en lille og tyk en!

så var det i gang med selve rammen på arbejde har vi fra en projekt hvor nogle akitekter ikke havde regnet rigtigt 6 stk HEB 200mm “H” Bjælker som er 2,8meter til overs så sådan en kunne jeg købe billigt

Bag stammen “bjælken” bliver 1604mm høj og top og bund støtterne 200mm

der skal på svejses en del forstærkninger for at styrke mod vrid i rammen, men her er hvad jeg har nået indtil nu.

null_zps84f81e27.jpg
    Det er dejligt at kunne låne de store maskiner på arbejde tænk at skulle skære sådan en fætter over i 90° med en vinkelsliber

null_zps9d20c642.jpg

der kommer mere i morgen.

Nu Mangler jeg bare og finde et sted hvor jeg kan få pressions skåret (vand, EDM, Laser eller måske CNC flamme) nogle små stykker 50mm tykt stål plade, nogle som har nogle Ideer med steder jeg kan henvende mig eller måske kender en sm kender en ? 😉

Heat it n' Beat it!

#5297 Svar

Fantastisk projekt, kender desværre ikke nogen der kan hjælpe med udskæringen, men vil følge dit projekt 🙂

#5298 Svar

Lars Tougaard
    Participant

Godt at se hvad proffer kan fixe 🙂

#5300 Svar

Anders Frederiksen
    Participant

Hvad er målene på det 50mm plade, og hvor mange?

Mvh Anders

#5301 Svar

Daniel Claville
    Participant

Jeg takker for interessen der kommer flere billeder om lidt.

Anders de grove mål er 1 stk, 440×215 og 1 stk, 200×195 i 50mm tykkelse der skal et hul i den ene og et par hak i den anden

så det er nogle små klodser

Heat it n' Beat it!

#5304 Svar

Daniel Claville
    Participant

Ja jeg fik svejset det sidste jeg kunne på rammen

mangler nu det tykke plade for at komme videre med dette har dog nogle dele til slæden og cylinder monteringen jag kan lave.

men lige meget hvad når jeg nok ikke meget inden næste weekend

Har lagt 2 stykker 6mm plade et på hver side af midten af bjælken som i forvejen er 10mm på en HEB 200 så har nu mere end fordoblet godstykkelsen på den led 😉
    og noget 10mm fladstål i for at modstå vrid i rammen men der kommer ikke megen belastning på den led i en presse som denne, MEN! heller være på den sikre siden og lave det efter alle kunstens regler

Det skal også nævnes at hvor det er praktisk er materialet selvfølgeligt skærfet for at få gode penetrerende svejsninger

null_zps39370d9f.jpg

null_zps6f8deae1.jpg

null_zpsf35c0cbc.jpg
    er sku glad for trucken her vægten er nok lige omkring de 170kg nu

null_zps76327611.jpg
    Og det hele er nu pakket sammen så det ikke står i vejen for det arbejdet der kommer i løbet af ugen.
    Det har været en produktiv weekend! er godt tilfreds med hva jeg har nået, på trods af at jeg har måtte lave en plov og andre små ting for folk som har set at der har været nogen på værkstedet i weekenden.

Her er også lige nogle blyants tegninger af de 50mm plader som kun visser et plan

null_zps6b7d5ba0.jpg

null_zpsec0bf417.jpg

Heat it n' Beat it!

#5306 Svar

Daniel Claville
    Participant

Uhha Se lige noget lækkert legetøj far har fundet 😉

http://www.grizzly.com/products/12-Digital-Scale/H8134
    Sådan en fætter + en mikro switch eller 2, nogle relæer samt en el-styret solenide retnings ventil!!..

Er der nogen som kan sige halv automatisk digitalt styret presse 😛

skal dog lige se om jeg kan finde et sted i EU der sælger dem så jeg ikke skal betale told !

Heat it n' Beat it!

#5307 Svar

Daniel Claville
    Participant
    #5309 Svar

Svedigt 😉

#5312 Svar

Anders Frederiksen
    Participant
    Quote:
    Citat fra Daniel Claville den September 15, 2013, 19:12
    Jeg takker for interessen der kommer flere billeder om lidt.

Anders de grove mål er 1 stk, 440×215 og 1 stk, 200×195 i 50mm tykkelse der skal et hul i den ene og et par hak i den anden

så det er nogle små klodser

Det er desværre for stort til mig… 🙁

Mvh Anders

#5313 Svar

Daniel Claville
    Participant

okay men ellers tak Anders jeg må søge videre efter en løsning

Heat it n' Beat it!

#5365 Svar

Lars Mørch
    Participant

Hej Daniel.
    Jeg ved ikke om du er kommet videre med dit projekt, men jeg vil da gerne fræse de par stumper du mangler. Du nævner præcision og flammeskæring i samme sætning, måske skulle vi tage en snak om hvad du egentligt er ude efter og om du selv kan levere noget stål og hvilken kvalitet du forestiller dig. Er du interesseret kan du fange mig på 25 46 54 96. Hjælper gerne en kollega… Mvh Lars

#5366 Svar

Daniel Claville
    Participant

Hej Lars

Ja har haft et par muligheder som ikke er blevet til løsninger, så det ville da være super kan være jeg kan ringe til dig i morgen først på aftenen?

Heat it n' Beat it!

#5377 Svar

Daniel Claville
    Participant

Så kom jeg endelig lidt vidre med projektet

Lars er vildt flink og i gang med og hjælpe med de dele jeg ikke selv kan lave, Tak for det 🙂

Har i dag haft godt gang i den gamle colchester drejebænk på arbejdet og det skal noteres at den stadig er i live haha..

Har lavet de 20mm plader som skal holde cylinderen på plads i toppen med en ø60mm aksel
    havde ikke mulighed for at bore eller fræse dem så svejede dem samme og derefter fast på et rør og så op i drejebænken der var ikke helt ligevægt så det var på lave omdr. og masser af rumlen

Har også drejet det bøs som skal koble cylinder stangen fast på slæden

null_zps64476e43.jpg

null_zpsafc396a3.jpg

savet til, adskilt og skærfet til full-pennetrende svejsninger
    null_zps4e65fbf8.jpg

null_zps730da514.jpg

null_zps5b0d635e.jpg

I morgen efter arbejde skal jeg have boret et hul gennem bøsset og cylinder stangen og så skal jeg se om jeg kan låne en rival et sted 🙂

Heat it n' Beat it!

#5379 Svar

Sejt 🙂 Her ser man ikke problemer, her ser man udfordringer 😀 Hvilken størrelse skal hullet gennem “bøsset” og cylinderestangen være? Mener du bøsning? eller er der noget spåntagning, jeg aldrig har hørt om?
    Daniel, det er mega spændende læsning! For fedt, at du holder os underrettet, jeg elsker WIP’s
    Mange hilsner Kristian

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 51 i alt)
Svar til: Hydraulisk smede presse

You can use BBCodes to format your content.
Your account can't use Advanced BBCodes, they will be stripped before saving.

Dine informationer: